lunes, 28 de mayo de 2007

Els Primers Llamps

La matinada del 23 al 24 de maig van passar per les comarques castellonenques una sèrie de tempestes que es van caracteritzar per la poca precipitació que van deixar i pel fort aparell elèctric.

Llamps a Castelló

Naturatge

Cap a les dues de la matinada es podien vore des de la capital de La Plana els primers llamps que anaven caent cap al sud, sud-oest i sud-est.

No va ser fins prop de les tres de la matinada quan els llamps començaven a caure en el mateix centre de la ciutat.

Llamps a Castelló

Naturatge

Llamps a Castelló

Naturatge

Les tempestes, molt prop unes de les altres, anaven passant per la ciutat acompanyades de ruixats curts i no massa importants.

Llamps a Castelló

Naturatge

Llamps a Castelló

En algunes ocasions, la pedra feia acte de presència però de seguida l'aigua es barrejava amb la calamarsa.

El meu amic Xorx i jo, com no podia ser menys en aquest tipus d'ocasions, van preparar les càmeres per a fotografiar tot el que vam poder.

Xorx des de la platja i jo des de ma casa (com sempre estava malet de la gola) vam fer un seguiment de les tempestes que deixaven espectaculars llamps cel-terra en les rodalies de la muntanya d'Orpesa.

Llamps cel-terra a Orpesa

Llamps cel-terra a Orpesa

Finalment, després de 3,4 mm de precipitació i ràfegues de vent de fins a 35 km/h, la tempesta s'allunyava pel sud passades ja les 4,15 de la matinada.

Naturatge

Naturatge

2 comentarios:

XorX dijo...

Jo ja sé que és un poc suïcida però m'encanten les tempestes i m'encanta vore-les i a l'estiu mullar-me baix la pluja i ara, com no, i a la vista del que exposes, m'encanta fotografiar-les ^^

Salut!

PØrras dijo...

Buenas fotos Edu.
Yo aunque no me esperaba nada esa noche, me desperté por la iluminación de la habitación, y la verdád es que se pudo ver un precioso aparato eléctrico sobre Castellón.

A ver si no tardamos en ver otra tormenta...
Saludos